Followers

Wednesday, May 16, 2012

Minit Mesyuarat

"Saya budak baru belajar, kalau salah tolong tunjukkan".. (bukan kalau salah tolong jolokkan).. memang nak kena puk. Kawan-kawan mesti dah biasa dengan pepatah tue kan. Dan semalam jadi pada diri aku. Memang, aku budak baru belajar. Banyak benda yang aku kena belajar. Mencari ilmu itu tiada penghujungnya. Kalau boleh selagi hayat dikandung badan.

Semalam kat pejabat aku ada mesyuarat. Actually opismate aku dalam setiap mesyuarat yang dijalankan, die bertanggungjawab amek minit mesyuarat. Dan tidak semena-mena, semalam die ada kursus. Opismate aku tue datang and sampaikan mesej kat aku:

Jujun : "Yuyue, jap g Jujun ada Kursus KIK. Mintak tolong amek minit"...
Aku : (Glurp).. Errr, ok... (blur sekejap)..

Pastu Chief Clerk Mun datang kat aku pulak..

CC : "Cik Ayu, Cik Jun ada kursus jap g. En. Arif mintak Cik Ayu tolong amekkan minit"..
Aku : "Ha ada. Cik Jun ada pesan kat saya Cc."
CC : "Takpe Cik Ayu, kita amek sama-sama"
Aku : "Ha, boleh Cc. Saya pon tak pernah amek minit".. (dalam hati, CUAK)...

Memang aku gelabah abes sebab seumur hidup aku, aku tak pernah pon amek minit. Sekali hamek, nak tak nak kena belajar. Cuak jangan cakap la. Sejuk satu badan. Dalam mesyuarat, Bos pulak tanya.


Bos : "Arif, hari nie sapa amek minit???"
En.Arif : "Jun die ada kursus, jadi saya minta Ayu amekkan minit."

Bos pon pandang aku..

Bos : "Ayu, kamu belajar amek minit dan siapkan minit. Nanti cari pekeliling minit. Minit kena siap dalam masa tiga hari. Dan lepas ni saya nak semua belajar amek minit secara bergilir-gilir sebagai satu pembelajaran"...
Aku : Baik puan.. (cuak seyh).

Tapi aku gembira. Dengan cara camni, aku dapat tambah ilmi. Dari tak tahu, aku jadi tahu. Lepas nie aku kena mantapkan penulisan minit aku. Thanks pada Jujun dan En.Arif sebab minta aku amek minit. Kalau tak jadi perkara nie, sampai bila pon aku tak tahu. Dan Yaya and Liliy, tima kasih perah otak mikirkan ayat untuk saya. :)

4 comments:

Little DaMiA.. said...

hebatlah yuyu.. yuyu skrg byk ilmu didada dah.. nti ayu bley ajar akk plak ek.. akk pun dh lama dh tglkan dunit minit2 ni..masa awal2 keje tu retilah bila dh masuk kewangan 4 thn, lupalah..huaha.. kna review pd cik ayu..

SI GADIS AYU ADRIANA said...

hehhe..insyaAllah..mudah2an..t ayu ajar akk..he..tp akk lg terer kot wat minit..hee

may_love@me said...

waaa..syabas kokyu..sya paling x suka ambik minit..setiap inci percakapan kena dgr dgn teliti...good job :-)

SI GADIS AYU ADRIANA said...

hahhha..terpaksa umi..nka tak nak..
suka x suka, wajibal la amek..he
tp best..blaja bnda baru :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Categories

addict (2) artist (1) blogger (1) bulan mulia (1) buzzer beat (1) cinta seorang anak (2) comel (2) contest (3) curly (1) diet (1) doa (4) family (2) feeling (2) follower (1) friend (3) future (2) Giveaway (1) hampeh (2) happy (15) happy birthday (2) hari raya (2) hen hao (1) hijrah (2) Ilham (1) In love (2) info (2) Islam (2) jalan cari makan (1) jepun (1) joy (1) Kafein (1) kakoi (1) kawaii (1) korean drama (4) life (2) lirik (3) makeover (1) movie (5) murah rezeki (1) new year (1) nice blog (1) pan asian (1) peminat (1) pilu (2) Puasa Sunat (1) rejab (1) renungan (10) sad (4) saket (1) sayang (1) sebak (4) segmen (2) segmen santai (1) sengal (4) stylo (1) suka (3) sunsilk (1) surprise (2) syukur (1) tak nak gemuk (2) temuduga (1) terjah blogger (1) teruja (1) wajah (1) wavy (1) xiexie (1) yamapi (2)