Followers

Wednesday, December 28, 2011

Lama bercuti

Lamanya lahai tak mengepost entry baru. Banyak perkara berlaku pada aku dalam masa aku bercuti nie. Bercuti??? maksud aku bercuti dari mengepost entry2 baru buat followers kesayangan aku semua nih.. Yer aku sayang korang semua. Walaupon hanya di alam maya. Caya tak? Eceh. Hee. Kompem sapa yang baca ayat aku nie nak termuntah kan? Ok silakan. Hahahahha.

Buat pengetahuan korang semua, Alhamdulillah dengan izin Allah s.w.t, banyak perkara baik berlaku pada aku dalam masa aku bercuti nie. Aku bersyukur kepada Allah atas setiap limpah kurnia dan rezeki yang Dia berikan kepada aku. Ini tuahnya buat orang yang bersabar. Tak rugi kita bersabar kan. Alhamdulillah. Aku ingin berkongsi berita gembira dengan korang semua termasuklah followers mahupon pembaca blog Si Gadis Comot.

Firstly, Alhamdulillah, dengan izin Allah s.w.t, aku telah dinaikkan pangkat. Err, silap ke ayat aku? Ngee. Ok meyh nak cita sini. Sebelom nie aku ada story kan yang aku seorang Pembantu tadbir (Gred N17) di sebuah jabatan (Kontrak Skim Perkhidmatan Singkat). Alhamdulillah, dengan kekosongan yang ada sebagai seorang PSU (Gred M41) di jabatan itu jugak tetapi dibahagian yang lain, seorang Datuk dan juga SUB (Setiausaha Bahagian) - Bos lama aku; offer aku untuk jawatan nie. Walaupon kontrak, aku accept. Sebab pada aku, ini permulaan yang baru untuk membina kerjaya dengan ijazah yang aku ada. Amin. Aku syukur sangat2 sebab apa yang aku idamkan, aku dapat. Walaupon kontrak, aku redha kalau ini adalah permulaan untuk hidup aku.


Yang keduanya, bulan lepas, aku ada amek exam untuk Pegawai Antidadah S41, dan baru2 nie result dah keluar. What can i say is I PASS THE EXAM !!!! yahoooooooo!!!!.. Tapi.. sesaat terfikir, "Ayu, awak boleh ke jadi Pegawai Antidadah????"..hahahhaa. Aku teringat Datuk kata kat aku, "Hang boleh ka jadi Pegawai Antidadah ni???"... Err.. no komen. Hahahha, ngeri jugak. Tapi kalau tak cuba mana nak tahu. Ini jugak permulaan. Sebab ada lagi peringkat yang seterusnya sebelom aku betol2 layak jadi seorang Pegawai Antidadah. He. So, i do my best in next exam PAC. Semoga aku dapat lulus dengan jayanya. Amin.


Jadi sekarang, aku nak ucapkan berbanyak terima kaseh kepada semua yang beri semangat kepada aku. Special thanx to Datuk dan juga SUB, sebab beri kepercayaan kepada aku untuk pegang tanggungjawab nie. Saya cuba belajar dan jadi seorang PSU terbaik. Masih di ingatan, kawan2 di bahagian PG, sayang kamo semua. Walaupon ayu dah naek atas, bole jumpa lagi. Tapi rindu jugak suasana yang huru-hara kat bawah. Kepada team member di opis baru, semoga kita dapat bekerjasama dan anda semua dapat beri tunjuk ajar pada saya. Budak yang baru belajar jolok buah kelapa. Hee. Kerja baru, semangat baru. Cahyok2 !!!!


WhatSiGadisSaid : Kita harus belajar terima benda baru, baru terbuka minda. Ye ke? Aku la tuh. Hee

4 comments:

Eza Boom Boom :) said...

Tahniah,alhamdulillah rezeki tu. heee..Tumpang gembira untuk awak :)

aleen aiden said...

alhamdulillah..tumpang gembira untuk kamu..congratulations! :)

SI GADIS AYU ADRIANA said...

thanx eza...alhamdulillah..amin :)

SI GADIS AYU ADRIANA said...

thanx aleen...amin...;)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Categories

addict (2) artist (1) blogger (1) bulan mulia (1) buzzer beat (1) cinta seorang anak (2) comel (2) contest (3) curly (1) diet (1) doa (4) family (2) feeling (2) follower (1) friend (3) future (2) Giveaway (1) hampeh (2) happy (15) happy birthday (2) hari raya (2) hen hao (1) hijrah (2) Ilham (1) In love (2) info (2) Islam (2) jalan cari makan (1) jepun (1) joy (1) Kafein (1) kakoi (1) kawaii (1) korean drama (4) life (2) lirik (3) makeover (1) movie (5) murah rezeki (1) new year (1) nice blog (1) pan asian (1) peminat (1) pilu (2) Puasa Sunat (1) rejab (1) renungan (10) sad (4) saket (1) sayang (1) sebak (4) segmen (2) segmen santai (1) sengal (4) stylo (1) suka (3) sunsilk (1) surprise (2) syukur (1) tak nak gemuk (2) temuduga (1) terjah blogger (1) teruja (1) wajah (1) wavy (1) xiexie (1) yamapi (2)