Followers

Thursday, July 7, 2011

Merenung masa depan

Aku suka mengelamun
Aku suka berfikir
Sampai satu masa aku terfikirkan masa depan aku
What will it be???
Bahagia ataupun duka???
Pernah tak korang terfikir macam aku???
Aku sedang menanti peluang yang lebey baek dalam hidup aku
Dalam kerjaya, dalam kehidupan
Kadang2 aku pasrah dan redha dengan apa yang berlaku
Tapi kadang2, sebagai manusia yang tidak sempurna
Aku tertanya2 kenapa hidup aku begini
Kenapa orang lain berjaya
Kenapa orang lain mudah untuk mendapatkan apa yang mereka inginkan
Tapi aku? Aku tidak
Termangu2 menanti keajaiban berlaku
Mungkinkah aku seperti mereka suatu hari nanti?
Ya Allah, kepadamu aku meminta dan memohon
Dan Engkau juga tahu hanya dirimu yang dapat membuatkan keajaiban itu berlaku
Semoga apa yang aku hajatkan akan ditunaikan olehmu
Kau permudahkanlah jalan hidup ini
Setiap saat dan detik itu aku berserah kepadamu Ya Allah
Kerana Kau maha Pengasih lagi maha Penyayang
Amin Ya Rabbal Alamin

Maira sedang pandang masa depan :)

WhatSiGadisSaid : "Jika Allah tidak memberi kamu dengan apa yang kamu inginkan,maka ingatlah..Dia sedang mempersiapkan sesuatu yang lebih baik buat kamu"....

4 comments:

khairul said...

Hantu Kak Limah gila meroyan..tiada di pawagam !.http://gilamodified.blogspot.com/2011/07/hantu-kak-limah-gila-meroyantiada-di.html

!!MuTiaRa!! said...

mgkin itu takdir yang ter surat dalam khdupan kite... yg tersirat kte x tau lg...

allah akn menguji kite dengan kemampuan kite utk menahan terhadap ujiannyer.... :)

SI GADIS AYU ADRIANA said...

tq mutiara..
semoga sy tabah menghadapi ujian ini :)

!!MuTiaRa!! said...

hehe..:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Categories

addict (2) artist (1) blogger (1) bulan mulia (1) buzzer beat (1) cinta seorang anak (2) comel (2) contest (3) curly (1) diet (1) doa (4) family (2) feeling (2) follower (1) friend (3) future (2) Giveaway (1) hampeh (2) happy (15) happy birthday (2) hari raya (2) hen hao (1) hijrah (2) Ilham (1) In love (2) info (2) Islam (2) jalan cari makan (1) jepun (1) joy (1) Kafein (1) kakoi (1) kawaii (1) korean drama (4) life (2) lirik (3) makeover (1) movie (5) murah rezeki (1) new year (1) nice blog (1) pan asian (1) peminat (1) pilu (2) Puasa Sunat (1) rejab (1) renungan (10) sad (4) saket (1) sayang (1) sebak (4) segmen (2) segmen santai (1) sengal (4) stylo (1) suka (3) sunsilk (1) surprise (2) syukur (1) tak nak gemuk (2) temuduga (1) terjah blogger (1) teruja (1) wajah (1) wavy (1) xiexie (1) yamapi (2)