Followers

Friday, July 29, 2011

Aku tacing

Sebak hati aku bila dengar lagu Patri yang dinyanyikan oleh Jinbara. Sangat bermakna bait2 lirik die. Kalau tacing terlebey, boleh meleleh air mata. Huu. Nie die :

Andai hati ini sang kecapi
perasaan jadi talinya
engkau memetik jari jemari
berlagu irama duka dan lara

Andai tubuh ini boneka
nalurinya benang sutera
engkau dalang mengawalnya
ketimur keutara kemana jua
aku hanya menuruti
mengikut apa saja hukuman

Andai diri ini taman tasik
sang kirana pula jiwa raganya
engkau menjaring dengan senyuman
dan mengurungkannya dari segala
namun diri ini insani
pasti ada kemahuannya

Kerna aku terpanah arjuna
sedikitpun tidakku menyesali ooo
aku rela ditawanan
aku rela terpatri cinta suci
aku rela ditawanan
aku rela terpatri cinta suci....ooo..oo

WhatSiGadisSaid : Hargailah orang yang berada disekeliling anda. Setiap manusia ada punya hati dan perasaan. Jangan menyesalinya andai kita kehilangannya nanti.

6 comments:

SumBody Me.. said...

wahh..cik ayu dh stat layan lagu patri..welkam 2 da club bebeh..

Prince Halilintar said...

andai kite kehilangan semuanya jgn lupe pada yang Pencipta kite..mgkin hanya ujian dariNya sahaja =)

Yana Farinha said...

hye. nice blog.. done folo awk. jom singgah blog kita. www.duniasigadisberseliparhijau.blogspot.com

SI GADIS AYU ADRIANA said...

keet : ehee..tacing..
jatuh cinta sekjp :)

SI GADIS AYU ADRIANA said...

prince : mencegah itu lebey baek bkn? itu sdh terbukti andai kita kehilgn mrka,mahupon tdk,kita perlu sentiasa ada dgnnya, pencipta satu2nya :)

SI GADIS AYU ADRIANA said...

yana : thanx..done folo u back :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Categories

addict (2) artist (1) blogger (1) bulan mulia (1) buzzer beat (1) cinta seorang anak (2) comel (2) contest (3) curly (1) diet (1) doa (4) family (2) feeling (2) follower (1) friend (3) future (2) Giveaway (1) hampeh (2) happy (15) happy birthday (2) hari raya (2) hen hao (1) hijrah (2) Ilham (1) In love (2) info (2) Islam (2) jalan cari makan (1) jepun (1) joy (1) Kafein (1) kakoi (1) kawaii (1) korean drama (4) life (2) lirik (3) makeover (1) movie (5) murah rezeki (1) new year (1) nice blog (1) pan asian (1) peminat (1) pilu (2) Puasa Sunat (1) rejab (1) renungan (10) sad (4) saket (1) sayang (1) sebak (4) segmen (2) segmen santai (1) sengal (4) stylo (1) suka (3) sunsilk (1) surprise (2) syukur (1) tak nak gemuk (2) temuduga (1) terjah blogger (1) teruja (1) wajah (1) wavy (1) xiexie (1) yamapi (2)