Followers

Friday, March 18, 2011

Kursus Pertuturan Bahasa Mandarin (Asas) - Hari Terakhir

Wah wah wah...Akhirnya.....Aku dan kawan2 opis aku yang lain berjaya menamatkan Kursus Pertuturan Bahasa Mandarin yang dijalankan selama 3 hari (16 - 18 Mac 2011). Penat otak aku, semakin berliga2 jadinya. Hahaha. Alhamdulillah. Aku dapat menambah satu lagi ilmu. Semoga ilmu yang diberikan ini, dapat aku sampaikan kepada kawan2 yang lain. So, jangan malu bertanya pada aku okek? Mana aku tahu, aku jawab. Kalau tak tahu, aku usaha bagi jawapan. Kalau da betol2 tak leyh nak jawab, aku minta maaf okek? Hee. Semoga berkekalan dalam benak aku. Jangan esok lusa da tak hengat. Memang hampes kan. Ngee.

Untuk sambungan pelajaran hari ini, women laoshi ajar pasal pertuturan untuk :

1. Janji Temu (Yuehui) - Cara bertutur untuk ajak someone pergi date. So, pasangan kekasih di luar sana perlu belajar. Kompem pasangan anda blurr t. Hee.
2. Jual Beli (Mai Dongxi) - Cara bertutur untuk tawar menawar semasa membeli belah.
3. Wang (Qian) - Cara bertutur menyatakan harga barang.

Tamatlah pembelajaran bahasa mandarin. Laoshi, xiexie. Hen xiexie. Hee.


WhatSiGadisSaid : Nanti aku upload pic yang lain lagi. Hee.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Categories

addict (2) artist (1) blogger (1) bulan mulia (1) buzzer beat (1) cinta seorang anak (2) comel (2) contest (3) curly (1) diet (1) doa (4) family (2) feeling (2) follower (1) friend (3) future (2) Giveaway (1) hampeh (2) happy (15) happy birthday (2) hari raya (2) hen hao (1) hijrah (2) Ilham (1) In love (2) info (2) Islam (2) jalan cari makan (1) jepun (1) joy (1) Kafein (1) kakoi (1) kawaii (1) korean drama (4) life (2) lirik (3) makeover (1) movie (5) murah rezeki (1) new year (1) nice blog (1) pan asian (1) peminat (1) pilu (2) Puasa Sunat (1) rejab (1) renungan (10) sad (4) saket (1) sayang (1) sebak (4) segmen (2) segmen santai (1) sengal (4) stylo (1) suka (3) sunsilk (1) surprise (2) syukur (1) tak nak gemuk (2) temuduga (1) terjah blogger (1) teruja (1) wajah (1) wavy (1) xiexie (1) yamapi (2)