Followers

Thursday, March 17, 2011

Kursus Pertuturan Bahasa Mandarin (Asas) - Hari Kedua

Hari nie sangat terok. Demam aku makin menjadi-jadi. Selsema bertambah terok. Air ngalir jer kuar (eee,geli plak).. Batuk jangan kata la, tekak sangat perit. Suara da bertukar jadi suara lelaki (errrr,hee.Bajet jer,tapi still dengar suaraku yang ayu, kikiki)... Badan panas, tak turun. Semalam makan ubat demam, letak cool fever, still tak memberi kesan. Hari nie da masuk hari ke-3, esau lak aku takot kena apa2 jangkitan. So, malam nie aku wat appoinment ngan doc. Kena pi klinik jugak check. Bahaya. Takot jadi lagi terok. Huu.

Untuk kelas hari ini, banyak jugak ilmu yang aku dapat. Banyak tajuk yang disambung oleh women laoshi (cikgu kami). Antaranya :

1. Pengenalan diri : Nali/ Di mana (blaja untuk tanya kemana na pergi, di mana)
2. Pengenalan : Jieshao/ Pengenalan (blaja cara kenalkan diri, kenalkan kawan)
3. Tarikh/ Masa : Haoma He Riqi (blaja cara cakap tarikh dan masa)

Aku memang teruja belajar bahasa2 ke-3 nie. Tapi keadaan aku yang ala2 sengal (demam), membantutkan pembelajaran aku hari ini. Bilik yang sejuk menambah haba dalam badan aku. So, badan makin panas. Huu. Tumpuan pon dah kemana dah. Huu. Rugi okeyh! Esok hari terakhir kursus. Ada lagi satu bab. Pasal Wang. Dan pastu akan ada exam untuk cari the best student untuk kursus kali nie. Boleh ke aku dapat? hahahah. In mu dream... huu. (ramai yang pandai dalam kelas)... But i will..no, i do my best tok exam sok. He. Wish me luck fwen.

Zaijian. Qing mentian. (jumpa lagi. Sambong esok)

WhatSiGadisSaid : Ada budak sebelah (nard) aku tadi. Terlelap time cikgu ajar. Naseb pala die tak jatuh kat meja. Hehehe.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Categories

addict (2) artist (1) blogger (1) bulan mulia (1) buzzer beat (1) cinta seorang anak (2) comel (2) contest (3) curly (1) diet (1) doa (4) family (2) feeling (2) follower (1) friend (3) future (2) Giveaway (1) hampeh (2) happy (15) happy birthday (2) hari raya (2) hen hao (1) hijrah (2) Ilham (1) In love (2) info (2) Islam (2) jalan cari makan (1) jepun (1) joy (1) Kafein (1) kakoi (1) kawaii (1) korean drama (4) life (2) lirik (3) makeover (1) movie (5) murah rezeki (1) new year (1) nice blog (1) pan asian (1) peminat (1) pilu (2) Puasa Sunat (1) rejab (1) renungan (10) sad (4) saket (1) sayang (1) sebak (4) segmen (2) segmen santai (1) sengal (4) stylo (1) suka (3) sunsilk (1) surprise (2) syukur (1) tak nak gemuk (2) temuduga (1) terjah blogger (1) teruja (1) wajah (1) wavy (1) xiexie (1) yamapi (2)