Followers

Thursday, January 6, 2011

AZAM Tahun Baru

Wah wah wah.. Bulat mata aku melihat gelagat kawan2 di ofis. Bukan apa, dieorang sumer tengah gila membeli coklat di YUMMIE store kat Bandar Baru Bangi (siap promote ok, kena bayar aku nie). Hee. Sumer pakat nak buat coklat. Mula2 si sifu Umi yang start buat. Pastu da berjangkit kat si ELIS ngan KAK LIEZA.. Dah tue plak si sifu UMI g hasut si KAK MAS and si NARD. Ha tudia, baru la. Sumer g serbu store coklat tue. Agak2 aku la kan, chinese and akak kaunter tue pon da kenal kitaorang. Maw taknya, bole dikatakan hari2 dieorang ngadap muka kitaorang membayar barang2 yang dibeli. Kuikui. Naseb la aku tak terlibat. Aku hanya jadi bodyguard tanpa bayaran. Kikiki. Al-maklum, umah anak dara baru pindah, barang elektrik takde sangat. Kalau la umah aku ada peti sejuk, dah memang kompem2 aku pon terlibat. Ngee. Ye arr, nak wat coklat nie kena guna peti sejuk untuk sejukkan die. Kalau kering kat luar, memang tak kering la. Hee. Naseb2. Tapi chayok la untuk kawan2ku. Azam tahun baru. Tak lama kita joint venture buka kedai coklat. Tapi aku jadi pemerhati je la. Pekongsi lelap. Hahahah.

ANTARA CONTOH2 COKLAT YANG MENJADI KEGILAAN KAWAN2KU



SWEET KAN... COMEL SANGAT!!

Bila tengok dieorang sumer, bersemangat lak aku. Hee. Tapi aku semangat tang lain. Ngee. Kompem kalau dieorang dengar, dieorang kutuk aku. Aku sekarang nie tengah semangat nak belajar masak. Correction, bukan tak pandai masak. Nak kata terer masak pon tak jugak. Bole la nak dimakan kalau lapar. Hee. Actually malas nak masak. Aku kalau dapat geng rajin masak, perghhh, aku yang paling bersemangat. So, sekarang semangat nak memasak tengah mengembara. Tambahan Mr.Effidayu dok perli aku tak pandai masak.. Erghhh, tercabar kewanitaan saya ok Bie. Hee. Takpe2, i will approve it to that your dera nie pandai masak jugak walaupon takde arr sedap cam kedai BBB Seafood. Hee.

Bila da nekad, aku pon pe lagi. Mula mencari resepi yang best2 kat dalam internet. Punya la semangat. Tambah KAK LIEZA asyik search masakan ja, ceq pon nak gak. Hee. Jeles okeyh pada orang yang terer masak. tapi aku kalau bole masak and bila rasa masakan macam MAMA masak, hahahaha, aku rasa aku da terer. Even masakan hanya sup air. Kuikui. Perasaan sungguh aku nie. Tapi ada aku kesah? Tak tak. Hee.

So, dengan tegasnya aku da gitaw housemate aku AZIE and KAK LIN. Saya nak kutip wet untuk beli barang dapur. Hee. Boleh jimat wet belanja makan. Plus dapat meningkat mutu masakan aku. Ngee. Sekarang semua ngah semangat. Nak bayar PTPTN ngan simpan wet. Untuk kemudahan masa depan. Hee. Tapi aku agak2 ada yang tak dapat capai nie. Ye arr, nak beli tue, nak beli nie. Huks. Boleh ke tercapai hasrat2 aku tue? mudah2an. InsyaAllah. Takde benda yang tak boleh kecuali kita cakap tak boleh. Tol????

2 comments:

liza said...

Hahaha.. lawak ler cik ayu punya topik kali ni.. i Like!! haha.. apa2pun tgu akk punya hasil kerja tgn wat choc ni n.week k..i will prove it..sgt menarik tau wat choc ni..
xpe ayu jd bodyguard akk pun dh ok..skrg2nya bila ayu tercegat akk akn tgk ayu n pastu brulh terfikir "jimat2 jgn boros".. tu yg slalu ayu pesan kat akk kan??hahaha.. baguih.. i like!!

pasal bab resepi tu.. honestly akk x teror masak sgt.. xmcm org lain.. stakat masak masakan fav akk n masakan yg simple2 tu mmglah pejam mata pun bley wat, tp disebabkan dh jemu so, knalah belajar masakan yg lbh advance skit..haha.. malu kat org je klo xreti masak..ngeh2..

apa2 pun ayu, better blajar masak dr zaman ank dara ni.. nti malu kat mentua klo x reti masak.. Mr.JK ckp cm tu supaya ayu lbh bersmgt blajar masak nti dia kawin dgn ayu xdelah tiap2 ari makan telor goreng masak kicap je...
hahahahaa... cayok ayu!! cayok!!
smgt tahun baru.. lbh advance dr tahun lps k....

budak Comot said...

heheh..bagus2..sekarang kan jom jimat. tp x salah sambil berjimat,sambil berbelanja. untuk benda yang perlu. nak belajar wat coklat pon satu keperluan sebab kita dapat ilmu. nabi penah bersabda, carilah ilmu selagi boleh, sampai mati.(er betol x ayat ayu?)..kuikui..macam x kena jer.hee..chayok2.moga coklat akak menjadi,t boleh ceq komen. hee.

yup..i will! x sabar. t ada peti sejuk, ayu join akak wat coklat. n bila ada peti sejuk, x makan da luar. hee. sebab resipi ayu da amek banyak nie. ngee. konon semangat abis la nie. Tapi siyes, tetiba jadi semangat nk memasak sebab tgok resepi masakan cam senang je. hee.

CHAYOK TO BOTH OF US!!!! ;)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Categories

addict (2) artist (1) blogger (1) bulan mulia (1) buzzer beat (1) cinta seorang anak (2) comel (2) contest (3) curly (1) diet (1) doa (4) family (2) feeling (2) follower (1) friend (3) future (2) Giveaway (1) hampeh (2) happy (15) happy birthday (2) hari raya (2) hen hao (1) hijrah (2) Ilham (1) In love (2) info (2) Islam (2) jalan cari makan (1) jepun (1) joy (1) Kafein (1) kakoi (1) kawaii (1) korean drama (4) life (2) lirik (3) makeover (1) movie (5) murah rezeki (1) new year (1) nice blog (1) pan asian (1) peminat (1) pilu (2) Puasa Sunat (1) rejab (1) renungan (10) sad (4) saket (1) sayang (1) sebak (4) segmen (2) segmen santai (1) sengal (4) stylo (1) suka (3) sunsilk (1) surprise (2) syukur (1) tak nak gemuk (2) temuduga (1) terjah blogger (1) teruja (1) wajah (1) wavy (1) xiexie (1) yamapi (2)