Followers

Wednesday, November 10, 2010

Lulus "P", model minyak wangi & Senam Seni 1 Malaysia

Hahahhahha... Semalam adalah hari yang gembira buat aku.. Kenapa dan mengapa??? Hee.. Tuhan saja yang tahu hati ini bercahaya bagai taman yang dipenuhi bunga2 warna warni.. Sedap mata memandang bagai bahagia di hati ini.

Apa yang menggembirakan aku semalam, pertamanya aku telah lulus ujian JPJ bagi motor.. Yay!! Aku da dapat Lesen P..hiks.. Aku gembira sebab da lama aku amek, then tergantung sampai aku lulus semalam.. Ya Allah, bahagia. Aku bersyukur sangat. Tapi sebelom dapat tue, hati nie jangan cakap la berdebar. Tangan terketar2 pegang motosikal. Aku tengok calon sebelom aku semua jatuh kat titi. Ha, apa lagi. Lagi la kecut perot aku. Mulut tak berhenti berzikir. Moga aku diberi peluang untuk lulus. Walaupon korang anggap nie ujian biasa, alah takat JPJ motor je, kecoh plak aku kan.. Tapi pada aku, ujian nie mencabar okeyh! Ye arr. Da la jauh kat Nilai, pastu kena bangon pagi2 koi 530 pagi bersiap untuk ke kelas praktikal L.. Cukup! Penat seyh.. Orang baek punya tido aku lak kena bangon nak p class memandu.. No! No!

Aku bersyukur sangat sebab Tuhan makbulkan doa aku. Ye lah, masa ujian tue aku dapat motor Honda Ex5. Ada jugak motor Kriss, tapi berat. Aku da gelabah tengok motor Kriss je tinggal bila sampai turn aku. Tapi mulut tak berhenti berdoa mintak bagi la ada motor Honda Ex5. Alhamdulillah, kau maha mendengar isi hati ini ya Allah. Sampai jek turn aku, ada motor Honda Ex5.. Yuppi.. Lega sikit. Kurang sikit debaran. Semua berjalan lancar. Amin. Aku lulus. So pas nie bole buka sticker L gantikan dengan P. Dan lepas nie leyh cosentrate untuk praktikal L kereta lak. Hee.

Nak dijadikan cerita, ada satu cerita kelakor. Pada aku la.. Meyh aku storykan kat korang suma. Hiks.. Lepas siap ujian JPJ tue, aku kena sahkan kat orang JPJ yang aku lulus ujian lesen P. So dengan lenggang bayamnya (bukan lenggang kangkung), aku pon menuju ke tempat orang JPJ tue tunggu. Sampai jek kat sana, orang JPJ tue tanya aku:

JPJ  : Awak da kerja?
Aku : Saya dah kerja, napa encik? (Heran jugak aku, tetiba tanya. Dalam hati die nak bagi aku kerja ker).
JPJ  : Awak dah kerja takpe lah.
Aku : Nape encik? (Ati aku tertanya2).
JPJ  : Awak nak jadi tak model minyak wangi?
Aku : Encik nie main2 eh. Mepek ke betol? (tergelak aku)
JPJ  : Betol la, awak nak jadi tak? Tinggi awak berapa?
Aku : Tinggi saya 161cm.
JPJ  : Alaa, tak cukop tinggi la dik. Die nak tinggi 165cm. Tapi masa awak jalan tadi saya nampak awak tinggi. Takde rezeki la dik.
Aku : Ye ker... Hmm. Ok. (Sebak sikit, hee)

Mungkin takder rezeki aku.. Hee. Tapi aku rasa cam kelakar jek. Hiks. Lepas setel suma, aku balek la. Apa lagi. Hee. Letey2.. Ngantok. Aktiviti pertama ialah mencari makanan. Dari pagi tak makan. Perot da macam apa jek meraung. Pas mandi, basuh baju, makan time! Lapa2. Petang aku kena g "Senam Seni 1 Malaysia". Ada rakaman dari RTM untuk rancangan " Selamat Pagi Malaysia". SPA bergabung ngan JKKN menjayakan program nie. Hee, i'm late okeyh! But it's fine. On time. Good job Ayu! Hee. Sonok sangat semalam. Nie gambar kitaorang.

( Aku yang paling depan tue...hee.. White shirt, 1 Malaysia! )


Nie lak pic masa kitaorang raptai hari Isnin, 08 November 2010.
::. Aku tersepit.. hee.. muka penat, tapi sempat pose g..hee .::

::. Apapun ada jugak mamat kecil tepi tue, hee. Daniel comel .::

::. Sempat jugak aku sua muka, hee .::

p/s : Alhamdulillah semua berjalan lancar.. Amin. +)

7 comments:

SumBody Me.. said...

Congrat eh cik ayu..lepas jugak..dh x pyh bgn awal2 pagi dh utk g setel lesen..hee..

idAyu hAssAn said...

hee..thanx cik keet..Alhamdulillah..syukur..tp pas nie nk kena bawak keta lak..still kena bgon awl maa...hee

SumBody Me.. said...

xpa..dh x lama camtu..usaha tangga kejayaann..hehe..

idAyu hAssAn said...

he ok...kecut perot nk pgg stereng keta..kit aja ayu la bawak keta..hee

SumBody Me.. said...

aiks..??haha..kita blajaq sama2 la..lg afdal..hahaha..

azura said...

wahh semangat senam seni 1malaysia iteww!! uik danial pun ada hehehe.... btw tahniah berjaya dpt lesen weeee!!

idAyu hAssAn said...

kak zura : hehehe...smgt tue yg kita maw..hee
best2..gian nk senam..
lari lari lari,kecut perot..hee
ur welcome akak..lmbt cket dpt lesen..hee
bdw,akak follow la ceq pya blog..
ngee

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Categories

addict (2) artist (1) blogger (1) bulan mulia (1) buzzer beat (1) cinta seorang anak (2) comel (2) contest (3) curly (1) diet (1) doa (4) family (2) feeling (2) follower (1) friend (3) future (2) Giveaway (1) hampeh (2) happy (15) happy birthday (2) hari raya (2) hen hao (1) hijrah (2) Ilham (1) In love (2) info (2) Islam (2) jalan cari makan (1) jepun (1) joy (1) Kafein (1) kakoi (1) kawaii (1) korean drama (4) life (2) lirik (3) makeover (1) movie (5) murah rezeki (1) new year (1) nice blog (1) pan asian (1) peminat (1) pilu (2) Puasa Sunat (1) rejab (1) renungan (10) sad (4) saket (1) sayang (1) sebak (4) segmen (2) segmen santai (1) sengal (4) stylo (1) suka (3) sunsilk (1) surprise (2) syukur (1) tak nak gemuk (2) temuduga (1) terjah blogger (1) teruja (1) wajah (1) wavy (1) xiexie (1) yamapi (2)