Followers

Friday, November 19, 2010

Ciri-ciri suami yang SOLEH

Sedang aku asyik menyiapkan kerja2 di opis seperti biasa, perasaan mengantuk mengganggu ketenangan.. Nie kes tido lewat la semalam.. da macam apa jek mata. Merah. Kalah ngankung..hee. Dan dengan diri yang diselubungi perasaan bosan, jari pantas menaip sesuatu di site "google search".. Bila tak dak mood, camnie la akibatnya. Sedang memikirkan apa yang aku nak cari, aku dapat satu idea. "ciri2 suami yang soleh"..hahah..amek ko. Nie idea bagi seorang wanita yang memikirkan masa hadapan. Haks.. Ye ker.. Bole la..Timbul istilah dikepala aku, siapakah yang akan menjadi imamku kelak?


Setiap wanita inginkan pasangan yang soleh, yang dapat membimbing diri mereka kelak.. Dan dari setiap wanita itu, aku tidak terkecuali. Aku selalu membayangkan dan mengidamkan lelaki yang dapat membawa aku ke sana, ke suatu destinasi yang pasti. Destinasi bagi seorang isteri yang solehah yakni syurga. Tapi aku pasti, jodoh aku telah ditetapkan olehnya. Dan aku yakin, perempuan yang baik adalah untuk lelaki baik.


Adakah insan itu seperti diriku yang menginginkan wanita solehah untuk dirinya?


Adakah kami akan disatukan untuk melayari bahtera bersama2?


Dan suatu hari nanti mampukah aku menjadi seorang isteri solehah yang dapat mentaati suamiku? Aku mahu itu. InsyaAllah.


Dan ingin sekali aku melahirkan zuriat yang comel untuknya.


Sedang membaca maklumat yang diperolehi, aku tertarik dengan satu carian nie. Emm, dari blog jugak. Ini site die. Korang bole la search kat cinie.. http://nurjeehan.wordpress.com/2007/01/11/ciri-ciri-suami-pilihan/ .

Aku tertarik dengan apa yang die cuba sampaikan mengenai ciri2 suami soleh. Dan aku berharap, pasangan aku yang mana akan menjadi suamiku, adalah tergolong dari insan2 sebegini. Semoga kelebihan dan kekurangan diri itu dikongsi bersama2. Adakah wanita2 di luar sana mempunyai keinginan seperti diriku? Sama2lah kita memohon doa darinya. Semoga ada sinar untuk kita di luar sana. InsyaAllah. AMIN.


p/s : Aku memang kuat berangan kan.. ahahah. Tapi berangan tue bagus. Mencergaskan otak. He. Mari kita berangan bersama2. Hee.

2 comments:

liza said...

Hahaha.. i luv tis story!! tringat zaman2 sblm bercinta dlu.. stiap hbs solat, slalu berdoa agar dpt suami yg ciri2 sbegitu.. tp mmg best berangan n bercinta.. i luv thats moment.. n smoga ayu berkekalan hingga ke akhir hayat dgn Mr. JK. klo dh rasa serasi ttpkan nait dlm ati nk kawin. I'Allah Allah akn permudahkan urusan kita.. amin.

idAyu hAssAn said...

hehehe...
akak suker erk..
ayu pon suker..suker berangan,ngee
insyaAllah..thanx akak
ayu pon harap hbgn ayu n en.JK berkekalan..
hope JK tahan ngan sikap ayu yg kuat majok..hee..cian die.
amin amin amin.
Moga Allah permudahkan urusan kami berdua..amin..InsyaAllah

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Categories

addict (2) artist (1) blogger (1) bulan mulia (1) buzzer beat (1) cinta seorang anak (2) comel (2) contest (3) curly (1) diet (1) doa (4) family (2) feeling (2) follower (1) friend (3) future (2) Giveaway (1) hampeh (2) happy (15) happy birthday (2) hari raya (2) hen hao (1) hijrah (2) Ilham (1) In love (2) info (2) Islam (2) jalan cari makan (1) jepun (1) joy (1) Kafein (1) kakoi (1) kawaii (1) korean drama (4) life (2) lirik (3) makeover (1) movie (5) murah rezeki (1) new year (1) nice blog (1) pan asian (1) peminat (1) pilu (2) Puasa Sunat (1) rejab (1) renungan (10) sad (4) saket (1) sayang (1) sebak (4) segmen (2) segmen santai (1) sengal (4) stylo (1) suka (3) sunsilk (1) surprise (2) syukur (1) tak nak gemuk (2) temuduga (1) terjah blogger (1) teruja (1) wajah (1) wavy (1) xiexie (1) yamapi (2)