Followers

Tuesday, August 10, 2010

Pada masa tue, aku....

Satu pagi tue, aku bangon awal.. semangat nak p sekolah kononnya.. bangon2, mama suh aku p mandi dulu.. okey, ambek towel dan jalan senonong ke bilik air.. dengan muka semak baru bangon tidoq..memang serabai la kan... masok bilik air, mandi2, nyanyi2 and tetiba je...... aku dahaga... aku terasa nak minum air... he, budak2 yang belum penoh lagi akalnya macam aku pada masa tue, tanpa membuang masa telah membuka mulut aku seluas-luas yang boleh dan telah menghirup air paip tue sepuas-puasnya... bajet air paip tue seperti air sirap yang dipenuhi ais, bila dahaga kita minum, konpem memang memuaskan hati okeyh!! hee... pastu nek atas, mama siapkan aku.. pergi sekolah cam besa then sampai tengahari aku balek la.. memang sangat memenatkan..beg da la berat nak mampos... macam bawak batu jek.. memang dalam hati nie asyik nak marahkan cikgu aku la sebab suh bawak buku banyak2..hee.

Time aku mandi, aku rasa dahaga lagi..aku pon pelik sangat awat time aku mandi ja aku dahaga... pelik bin pelik = pelik... seperti biasa, dahaga tak sabar nak minum, aku pon memboloskan kepala paip ke dalam mulut aku. hoho, dengan rakusnya aku menghirup air paip yang rasanya pada masa tue agak2 macam air fresh oren..sedap2..hee... puas hati... pastu ngan selambanya aku nek atas siap2.. da siap aku p kat mama then aku cakap, "mama, ayu dahaga. ayu da minum air paip tadi sebab dahaga sangat"... pastu aku tersengih... mama aku da blur.. "awat yang p minum air paip? dalam peti ada air kan?". dan pertanyaan mama aku membuatkan aku bertambah lebaq tersengih (ingat senyum je leyh lebaq?sengih pon boley pa).. aku dengan selamba cakap "ayu dahaga sangat, ayu balun la air paip". mama gelak. pastu mama cakap "dah,pegi buka posa kalau tak tahan sangat". aku pon pe lagi.. tak yah tunggu2, aku p sebat makanan yang mama simpan kat aku..heheh.

p/s : SELAMAT MENYAMBUT BULAN RAMADHAN AL-MUBARAK

4 comments:

may_love@me said...

nti time kt ofis jgn hang p toilet g minum air kt toilet...huhuhu

idAyu hAssAn said...

hahahah...tgu ceq pikiaq lu nk p minum ke x...hehehe +)

Mas said...

ayu..rini air paip kt toilet, akak tu letak perasa strawberi laa..kahkahkahakha

idAyu hAssAn said...

hahaahha..wah, ye ker..jap g ayu serbu..ngee..ada x perisa nescafe tareq??hiks

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Categories

addict (2) artist (1) blogger (1) bulan mulia (1) buzzer beat (1) cinta seorang anak (2) comel (2) contest (3) curly (1) diet (1) doa (4) family (2) feeling (2) follower (1) friend (3) future (2) Giveaway (1) hampeh (2) happy (15) happy birthday (2) hari raya (2) hen hao (1) hijrah (2) Ilham (1) In love (2) info (2) Islam (2) jalan cari makan (1) jepun (1) joy (1) Kafein (1) kakoi (1) kawaii (1) korean drama (4) life (2) lirik (3) makeover (1) movie (5) murah rezeki (1) new year (1) nice blog (1) pan asian (1) peminat (1) pilu (2) Puasa Sunat (1) rejab (1) renungan (10) sad (4) saket (1) sayang (1) sebak (4) segmen (2) segmen santai (1) sengal (4) stylo (1) suka (3) sunsilk (1) surprise (2) syukur (1) tak nak gemuk (2) temuduga (1) terjah blogger (1) teruja (1) wajah (1) wavy (1) xiexie (1) yamapi (2)