Followers

Friday, April 2, 2010

FOBIA mEngHaNtui diRiKu

fobia!fobia!fobia!
aku fobia nak bawak motosikal
aku fobia bila kereta dekat sangat dengan aku
aku fobia bila lalu kat jalan itu
aku fobia bila teringat hari itu
23 DISEMBER 2009
hari yang tak akan sekali-kali aku lupakan

al-kisah nak dijadikan cerita
hari tue aku happy sangat dapat mesej dari kak chik aku
"mama ada ngan kak chik kat umah kak chik"
melambung-lambung kegembiraan aku
happy tak terkata
sebab aku rindu sangat kat mama aku
lama tak jumpa seyh
dengan kegembiraan yang menggebu dalam hati sambil menunggang motosikal aku
lepas jek lampu hijau trafik light, aku pecut
aku pandang kekanan aku dan aku nampak
sebuah kereta Myvi wana maroon
dengan senang hatinya menghimpit aku
dushhhhhhh..kebaboom, al-maklum aku ngan housemate aku, keet
selamat menyembah bumi
selamat, selamat, selamat
macam superwoman aku meniarap atas jalan tar
aku pandang pada keet
sama2 kami bangun lari ketepi jalan
BOYFRIEND AKU WTB!!!!
sian die..tapi aku tak terdaya nak angkat die
pe yang aku rasa waktu tue,Tuhan jek tahu
saket,saket,saket
keet: ayu,kaki ayu berdarah
ayu: (aku hanya pandang kaki aku sambil menangis tanpa sepatah kata)
keet: ayu balut kaki ayu. darah banyak sangat keluar tue
ayu: ayu tak nak..saket
apa yang mampu aku buat waktu tue, menangis dan terus menangis
aku salute pada keet
setitik air mata pon tak keluar dari mata die

hari tue berlalu dengan tangisan dan kenangan yang memeritkan
aku takkan lupa
hari yang hampir meragut nyawa kami berdua
hari yang hampir membuat aku hilang keyakinan nak menunggang motosikal
hari yang membuat aku fobia sampai sekarang
tapi apa yang aku mampu buat
berdoa padanya semoga kami selamat
selamat dari segala malapetaka
AMIN 

p/s: kepada pemandu-pemandu especially pemandu kereta
berilah kemanusiaan semasa anda memandu
bukan anda sahaja yang berada di atas jalan
ingatlah orang lain sama

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Categories

addict (2) artist (1) blogger (1) bulan mulia (1) buzzer beat (1) cinta seorang anak (2) comel (2) contest (3) curly (1) diet (1) doa (4) family (2) feeling (2) follower (1) friend (3) future (2) Giveaway (1) hampeh (2) happy (15) happy birthday (2) hari raya (2) hen hao (1) hijrah (2) Ilham (1) In love (2) info (2) Islam (2) jalan cari makan (1) jepun (1) joy (1) Kafein (1) kakoi (1) kawaii (1) korean drama (4) life (2) lirik (3) makeover (1) movie (5) murah rezeki (1) new year (1) nice blog (1) pan asian (1) peminat (1) pilu (2) Puasa Sunat (1) rejab (1) renungan (10) sad (4) saket (1) sayang (1) sebak (4) segmen (2) segmen santai (1) sengal (4) stylo (1) suka (3) sunsilk (1) surprise (2) syukur (1) tak nak gemuk (2) temuduga (1) terjah blogger (1) teruja (1) wajah (1) wavy (1) xiexie (1) yamapi (2)