Followers

Friday, December 11, 2009

BEING SINGLE VS SERIBU PENIPUAN

“Being single…being single….being single is the way to live without lies”


Aku pinjam ayat ni dari cerita peberet aku..bloggerboy..haks… kalau korang nak tengok jugak, korang masok la web ni… http://www.bloggerboy.com.my/...

Penipuan…siapa yang suka kena tipu??? Kalau aku pun aku tak suka…tapi kadang-kadang, penipuan ini berguna jugak untuk melakukan sesuatu kebaikan..tapi kita tak boleh nak menggunakan penipuan ni untuk kepentingan diri sendiri…memang sakit bila kita tahu kita ditipu dan hati nie rasa perit sangat.. dan kehidupan ini merupakan satu jalan kepada kita untuk hidup secara benar…

AKU…dan LIFE AKU…setiap hari aku menghadapi hari-hari aku dengan senyuman… dan kadang kala tu tipu la kalau aku tak bersedih kan…aku sedih jugak dan sometimes aku menangis sebab tak boleh tahan sangat..hee…manja pulak kan, itulah dinamakan kehidupan…tanpa kejadian ni semua, hidup rasa tak complete..macam pepatah Melayu, “asam garam kehidupan, mesti ada pahit dan manis”… baru cun…

Bila aku story sal cinta pulak, CINTA pada aku adalah suatu perkara yang sweet, manis gitu, yang menyenangkan, yang perlu dipupuk, dijaga dan dibiarkan tumbuh dalam hati dengan penuh rasa kasih sayang… aku bila dah jatuh cinta, aku dah tak der lam dunia ni da…aku ada dalam alam fantasi.. rasa bahagia sangat… macam cerita fairy tales tuu…hee…sebabnya bila aku jatuh cinta, aku akan sayang pasangan aku setulus hati aku… aku tak pandai nak main kayu tiga, tapi kalau nak belajar boleh rasanya..heheh, tapi kalau boleh aku tak nak laa…sebab tak baik mainkan hati dan perasaan orang.. aku harap bila aku dah bercinta nanti, hubungan aku dan si dia, mamat yang aku tak jumpa-jumpa lagi tue, penuh dengan kesetiaan,kejujuran, ketulusan, kebertanggungjawaban dan kasih sayang.. semoga Tuhan sentiasa memberkati kami…

Dan kepada mamat tuttttt, aku percaya Tuhan akan menemukan kita bila tiba masanya… mungkin dia sentiasa berada di sisi aku atau mungkin di depan aku..Cuma aku jek tak sedar…saper tahu kan… dan hope bila aku jumpa mamat tue, aku dah bersedia dan boleh memberikan komitmen kepada hubungan kami…AMIN…sebab dah lamaa single, hidup sorang-sorang, kena belajar banyak sikit..hehehe..



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Categories

addict (2) artist (1) blogger (1) bulan mulia (1) buzzer beat (1) cinta seorang anak (2) comel (2) contest (3) curly (1) diet (1) doa (4) family (2) feeling (2) follower (1) friend (3) future (2) Giveaway (1) hampeh (2) happy (15) happy birthday (2) hari raya (2) hen hao (1) hijrah (2) Ilham (1) In love (2) info (2) Islam (2) jalan cari makan (1) jepun (1) joy (1) Kafein (1) kakoi (1) kawaii (1) korean drama (4) life (2) lirik (3) makeover (1) movie (5) murah rezeki (1) new year (1) nice blog (1) pan asian (1) peminat (1) pilu (2) Puasa Sunat (1) rejab (1) renungan (10) sad (4) saket (1) sayang (1) sebak (4) segmen (2) segmen santai (1) sengal (4) stylo (1) suka (3) sunsilk (1) surprise (2) syukur (1) tak nak gemuk (2) temuduga (1) terjah blogger (1) teruja (1) wajah (1) wavy (1) xiexie (1) yamapi (2)